AI and Language
Language is an instrument of political and social domination. From ancient China to Europe, the number of words and languages one mastered were signs of belonging to an elite. Artificial intelligence is reshaping the linguistic landscape. An interview with linguist Stefanie Ullmann, machine learning specialist Omolabake Adenle, and philosopher Marc Crépon.