Język i sztuczna inteligencja
Język zawsze był narzędziem politycznej i społecznej dominacji. Zasób słownictwa, elokwencja i znajomość obcych języków wyznaczały miejsce jednostki w hierarchii. Czy jest tak nadal dziś – w czasach, gdy sztuczna inteligencja szybko zmienia krajobraz językowy? Rozmawiamy o tym z lingwistką, inżynierem IT i filozofem.