Eurovision: Pop and Politics31 min
For many, the Eurovision Song Contest is the chance for a Pan-European party. But it is also highly political, especially for countries in Eastern Europe. When Ukrainian group Kalush Orchestra won in 2022, it was a message of European solidarity against Russian aggression.