Eurowizja: Pop i Polityka31 min
Dla wielu Konkurs Piosenki Eurowizji to wielki ogólnoeuropejski festiwal muzyczny. Ale to wydarzenie ma też znaczenie polityczne, zwłaszcza z punktu widzenia krajów Europy Wschodniej: kiedy ukraińska grupa Kalush wygrała w 2022 roku, zostało odebrano to jako przesłanie solidarności przeciwko rosyjskiej agresji.