Ukraine: The Nuclear Option
Three days after the start of Russia’s invasion of Ukraine on 27 February 2022, Vladimir Putin announced that the nuclear deterrent would be put on ‘special combat alert’. Was this a threat of nuclear attack from the Russian president? Mapping the World takes a look at the geopolitics of nuclear weapons from 1945 to the present day.