The Gulf of Guinea: A Strategic and Threatened Crossroads13 min
A maritime region rich in natural resources, the Gulf of Guinea stretches over 2 million km2 from Liberia to Angola. A hub for oil and gas trade in Africa, its many assets attract foreign powers and provoke increasingly frequent acts of piracy.