India -EU Relations13 min
On 27 January 2026, Indian Prime Minister Narendra Modi, Ursula von der Leyen, President of the European Commission, and Antonio Costa, President of the European Council, signed an historic trade and security agreement Europeans and Indians regard China as a "systemic rival" and no longer have confidence in Donald Trump's United States.