How It All Ends
The universe could be heading towards different scenarios, including the "Big Freeze" as it expands, cools, and disintegrates. Other possibilities include a collapsing universe (Big Crunch) or an accelerating expansion that eventually tears the universe apart (Big Rip). While many scenarios will take an unimaginably long time to occur, a sudden end cannot be ruled out.