Are We An Evolutionary Superspecies?29 min
From the deserts of Australia to the steppes of Siberia, no other mammal has colonised more habitats than humans. More than eight billion people affect all life on earth to such an extent that some scientists speak of the Anthropocene - the age of man, in which humans have become the most important influencing factor on the planet. But why are we so successful?