Dates That Made History
Historian Patrick Boucheron revisits major dates in history. Hiroshima is no longer just a city’ but a symbol for the anxieties of our nuclear age. Since history was annihilated in Hiroshima on the 6th of August 1945, a very modern question arises: How should we commemorate a catastrophe?