1 stycznia 2026 r. Bułgaria, członek UE od 2007 r., przystąpi do strefy euro. Sofia obiecała, że nie będzie inflacji, ale przejście na euro budzi obawy części społeczeństwa. Skrajnie prawicowe partie polityczne wykorzystują ten strach do szerzenia swoich poglądów. Obecny rząd podał się do dymisji w związku z kryzysem politycznym, a tysiące protestują przeciwko korupcji.