W Portugalii prawicowy rząd zamierza zrewidować ponad 100 artykułów kodeksu pracy. Reforma obejmuje zmiany we wszystkich dziedzinach: telepraca, zwolnienia, szkolenia zawodowe... Rząd dąży do zwiększenia elastyczności przedsiębiorstw. Związki zawodowe potępiają natomiast regres praw socjalnych w sytuacji, gdy kraj cieszy się dobrą kondycją gospodarczą.