În Portugalia, guvernul de dreapta vrea să revizuiască în profunzime codul muncii. O reformă cu schimbări în toate domeniile: concedieri, telemuncă, formare profesională... Guvernul vrea să ofere întreprinderilor mai multă flexibilitate și competitivitate. Însă sindicatele denunță un recul istoric al drepturilor sociale, în condițiile în care țara se bucură de o bună sănătate economică.