W Peccioli, toskańskiej wiosce liczącej około 4600 mieszkańców, wysypisko śmieci zakupione w 1990 roku stało się kopalnią złota. Dochody finansują szkoły, transport, sztukę i pomoc społeczną. Korzysta z tego 950 rodzin będących udziałowcami. Biogaz zasila tysiące gospodarstw domowych. System ten stanowi europejski model zrównoważonej innowacji.