Handel narkotykami jest coraz większym problemem w Brukseli. W odpowiedzi na wzrastającą przemoc związaną z tym procederem, belgijski minister spraw wewnętrznych, Bernard Quintin, zapowiedział wojskowe wsparcie dla działań policji. Wspólne patrole zostaną wysłane do najbardziej problemowych dzielnic miasta. Ta decyzja dzieli polityków: socjaliści uważają ją za przejaw słabości państwa, partie prawicowe za konieczność.