Brussels under pressure: army steps in amid drug-related unrest
To tackle the surge in drug-related violence, Belgian Interior Minister Bernard Quintin has ordered the deployment of soldiers in Brussels’ most affected neighborhoods to assist the police. The move has sparked political division: the right hails it as a necessary step, while the left sees it as proof of the government’s inability to address the root causes.