Pestycydy: wyjątkowa sytuacja w Słowenii
Jako pierwszy kraj UE, który zakazał stosowania neonikotynoidów, Słowenia postawiła pszczoły na piedestale. W obliczu masakry spowodowanej intensywnym stosowaniem środków owadobójczych od 2000 roku, ten środkowoeuropejski kraj podjął radykalny krok: promocja pszczelarstwa i edukacja na temat różnorodności biologicznej. Oto model w obliczu spadku liczebności owadów zapylających.