Czy to prawda, że...
Powszechna edukacja jest dziś uważana za fundament społeczeństw demokratycznych. Jednak u swojego zarania służyła do umacniania autorytaryzmów i hierarchii. Od antycznych Spartan po pruski system szkolnictwa, edukacja służyła przede wszystkim do wychowywania posłusznych poddanych.