Czy to prawda, że...
Co decyduje o naszych wyborach — my, mózg, geny czy społeczeństwo? Badania Johna-Dylana Haynesa pokazują, że mózg podejmuje decyzje na sekundy przed ich uświadomieniem. Neurobiolog Robert Sapolsky twierdzi, że wolna wola nie istnieje, to iluzja. Filozofowie i naukowcy redefiniują pojęcie wolności jako emergentną właściwość złożonych procesów. Kto więc naprawdę pociąga za sznurki naszego życia?