Oomph!
Trio z Brunszwiku jest jednym z pionierów Neue Deutsche Härte (inspirowanego metalem industrialnym oraz elektroniką nurtu w niemieckiej muzyce hardrockowej i metalowej w latch 90. XX w.), grającym mrocznego rocka od późnych lat 80. XX w. Po tym, jak wokalista i perkusista Dero Goi rozstał się z zespołem w 2021 r., stery przejął duet Andreas Crap i Robert Flux. Z Danielem "Der" Schulzem przy mikrofonie i nowym albumem "Richter und Henker" podbili scenę M'era Luna Festival.