Las odradza się z popiołów
Ogień – wielki niszczyciel, ale także siła natury, która jest jej nieodłączną częścią. Na południu Hiszpanii dzięki regularnym pożarom może istnieć bogactwo gatunków – niektóre rośliny potrzebują ognia do przetrwania a zwierzęta w imponujący sposób się do niego przystosowały. Jednak ingerencja człowieka i zmiany klimatu sprawiają, że pożary są coraz częstsze i gwałtowniejsze - zamiast wspomagać, przyczyniają się do degradacji środowiska.