Anatomia obrazu
Arcydzieło Diego Velasqueza, "Panny dworskie" przestawia infantkę Marię Teresy w otoczeniiu swoich dwórek. Wśród nich wyróżnia się cierpiąca na niskorosłość Maria Barbola. Kim była, skąd pochodizła i dlaczego osoby dotknięte tą niepełnosprawnością fascynowały europejskich władców?