Anatomy of a Painting
In the masterpiece "Las Meninas", painted by Diego Velazquez, who is this person of short stature standing next to the Spanish royal family? We have tracked down her identity and, by analysing internet archives, investigated the royal interest in dwarves in the 16th and 17th centuries.