Re: Szwecja, rewolucja energetyczna
Szwecja postanowiła przeprowadzić „zieloną” rewolucję przemysłową w pobliżu koła podbiegunowego. Chce rozwijać fabrykę baterii elektrycznych, huty stali zasilane wodorem i kopalnie wykorzystujące energię odnawialną. Celem jest dekarbonizacja najbardziej zanieczyszczających gałęzi przemysłu. Plan bez wad? Nie dla lokalnych mieszkańców – Samów.