The bridge that divides Italy
For decades, Italian politicians have dreamed of a suspension bridge linking the mainland to Sicily — longer than any ever built. To some, it represents progress; to others, an affront to nature and common sense. A project of the century or a billion-euro boondoggle? Few projects divide the country as sharply as the Ponte sullo Stretto.