Russia's Colonial Strategy31 min
Russia is also waging its war against Ukraine with words as well as bombs and drones: the Kremlin creates myths that portray neighbouring Ukraine as an artificial state and serve to conceal colonial violence. This episode of Tracks East tells how Russia has colonised Ukraine in the past - and how Ukrainians are opposing this today.