In Poland, the conservative president Karol Nawrocki has vetoed the law that would extend aid for Ukranian refugees. A new law is being prepared, as the current regime expires on 30 September. It would mean that unemployed refugees would lose access to social aid. A move that reflects the way public opinion is shifting.