Hungary: the fight for judicial independence
Since returning to power 15 years ago, Hungarian PM Viktor Orbán has worked to weaken judicial independence. In February, thousands of judges protested publicly for the first time. After a close ally of Orbán threatened to blacklist them, many now fear losing their freedom of expression. Yet some judges continue to stand their ground.