Famous Orchestras
Discovering the world's most prestigious orchestras. In this episode: founded in 1882, the Berliner Philharmoniker initially consisted of around fifty musicians. Legendary conductors have led the ensemble including Hans von Bülow, Wilhelm Furtwängler,, Herbert von Karajan and the hugely popular Simon Rattle.