Famous Orchestras
Created in 1934 as a national radio orchestra, the Orchestre National de France brings music into French people’s lives from its home concert halls in Paris. Cristian Macelaru currently conducts the prestigious ensemble but many maestros have led the orchestra over the years, such as Sergiu Celibidache, Leonard Bernstein, Lorin Maazel, Seiji Ozawa, Kurt Masur and Daniele Gatti.