Famous Orchestras
Famous Orchestras brings you inside the most prestigious orchestras in the world. In this episode: The Royal Concertgebouw Orchestra is a highly acclaimed ensemble which plays in the special acoustics of their home hall the Concertgebouw, opened in 1888. Conductor Klaus Mäkelä is always striving for that special sound which has made the orchestra’s reputation.