Voices of Belarus
In January 2025 Alexander Lukashenko was re-elected as president, a post he has held since 1994. In Europe’s last dictatorship, the media is tightly controlled, and dissent is severely punished. For these rare interviews with ordinary Belarusians on what life is like in the country, individuals’ identities have been protected with animation.