Yasujiro Ozu's Japan
All his life, Yasujiro Ozu told the same story, with the same cast of actors, about the twilight of the traditional Japanese family. But the filmmaker who made Tokyo Story was also the chronicler of a country hurtling towards modernity, torn between the frenzy of the metropolis and the suspended time of small towns.