Rudyard Kipling's India
In February 1996, a creature arrived out of nowhere. The country didn't know it yet, but it was witnessing the birth of a global revolution. The release of the very first Pokémon video game opened the door to a new universe. Nearly thirty years later, Pokémon is still a household name with video games, playing cards, films and cartoons: Satoshi Tajiri’s creation are part of the world's most profitable franchise.