Rudyard Kipling's India
Jack Kerouac (1922-1969) brought a new vigour to American literature in works that are spontaneous, erratic, and restless. His work is about sleepless nights, binge drinking, sex and drugs. His novel ‘On the Road’ (1957) inspired a generation of Americans who wanted to live freely.