Zaproszenie do podróży
Jack Kerouac stworzył nową literaturę, bliską szalonej codzienności – bezsennych nocy, pijaństwa, narkotyków, seksu. „W drodze” przypomina dywan z asfaltu łączący Wschodnie i Zachodnie wybrzeże USA. Ocenzurowana przez wydawców powieść natychmiast stała się manifestem powojennego pokolenia.