Osamu Tezuka: Manga Pioneer14 min
In Japan, Osamu Tezuka is nicknamed "the god of manga". The cartoonist drew inspiration from his country's rapid modernisation after the Second World War to create futuristic worlds, tinged with a childlike sweetness that he drew from his own youth.