United-Kingdom: Between Trump and the EU
Migrants intercepted at sea off the coast of Italy can now be taken to asylum centres in Albania, where their applications will be processed. The aim of this agreement between Rome and Tirana is clear: to dissuade migrants from attempting to cross, the Mediterranean. An issue at the heart of European political debate.