Artificial Intelligence: A Global Race13 min
Silicon Valley and Beijing are competing in the race to dominate the AI sector. Tech giants from the USA and China are investing huge sums of money to secure their supremacy in this promising industry with a focus on AI models that generate texts, images and music. This technological revolution is of strategic importance and also raises serious ethical questions.