How Do Plants Live?28 min
Do houseplants grow faster when we talk to them? Does a cactus get bored in a pot? Do plants have human senses that are comparable to ours and those of animals? For most plant researchers, one thing is clear: plants can perceive their environment and react to it, but not because of conscious behaviour. In this episode of 42 we explore plant life.