Living Among the Living
In times of environmental crises and human beings’ growing alienation from nature, some thinkers are questioning the prevailing anthropocentric view: What space for animals in our very human world? This documentary features human philosophers Viciane Despret and Baptiste Morizot as well as the dog Alba and the wild horse Stipa.