Belgium and Morocco: Too close for comfort?
For more than eight months, RTBF's investigations unit has been examining the practices of Moroccan diplomacy in Belgium. Lobbying, disinformation, interference, intimidation... to defend their country's geopolitical interests, Moroccan authorities are prepared to use any means necessary. This investigation reveals how the Moroccan embassy puts pressure on dissenting voices, and the close links it has forged with Belgian political representatives who promote Morocco's position on issues including the Western Sahara.