Racism in the police: impunity in question
Suspicious deaths in police stations, the death of a 19-year-old in a collision during a police chase, alleged police violence against minors during a school trip... A number of cases like these have come to light in Belgium recently, some of them tainted by further accusations of racial profiling. This programme investigates how the police hierarchy responds to the allegations, with the help of police whistle-blowers and previously unseen documents and images. Is there systemic racism in the Belgian police force? And is a culture of impunity enabling this?