I Shot Andy Warhol
On 3 June 1968, Valerie Solanas entered the Factory in New York and fired three shots at Andy Warhol. Miraculously, the artist survived seriously injured. What drove this woman to attempt to kill the famous pop artist as well as to write a manifesto calling for the eradication of men? A look back at a violent and difficult life.