Will we run out of sand?30 min
Whether in mobile phones, glass or even in our underwear, sand is everywhere in our lives. Without it, there would be no houses and no roads. According to the UN Environment Programme, each person consumes around 17 kilograms of it every day, and our rising consumption is causing problems: Ecosystems around the world are being destroyed by sand extraction. But could we ever run out of sand?