The Genesis of Bitcoin11 min
In the age of the Internet, "cypherpunks" tried to create an anonymous, autonomous, free and direct digital currency that worked without intermediaries. Many failed - but not Satoshi Nakamoto. In the middle of the subprime mortgage crisis, he was the first to publish the code for Bitcoin.