Satoshi - historia bitcoina (1/6)
Kryptografia (forma komunikacji, którą mogą odczytać tylko ci, którzy znają kody) była niezbędna w czasie II wojny światowej. Jednak stała się równie ważna w dobie Internetu: grupa informatyków – zwana „Cypherpunkami” – próbowała zaszyfrować elektroniczną, anonimową walutę, wolną od powiązań z bankami lub innymi pośrednikami finansowymi. Projekt zakończył się niepowodzeniem, z wyjątkiem jednego Satoshi Nakamoto, który pośród kryzysu subprime i „toksycznych” papierów wartościowych tworzy kod bitcoin.