Dania: czas niepokoju13 min
Dania zajmuje strategiczną pozycję na styku Morza Północnego i Morza Bałtyckiego. Jest modelowym przykładem sukcesu gospodarczego, społecznego i ekologicznego. Kraj pozyskuje ponad połowę energii elektrycznej z wiatru i zrealizował już około 75 procent celu neutralności klimatycznej. Obecnie musi jednak stawić czoła nowym zagrożeniom — zarówno ze strony USA, jak i Rosji.