Edukacja seksualna w walce z patriarchatem
W krajach na północy Europy edukacja na temat seksualności i życia emocjonalnego została wprowadzona w latach 50. i 60. W innych, takich jak Włochy i Rumunia, temat ten jest dalej drażliwy. Nie zanosi się na rewolucję obyczajową, gdyż trudno jest znaleźć równowagę między potrzebą nauczania tego tematu w szkołach a chęcią zadowolenia najbardziej tradycjonalistycznych środowisk.