Europa bez tajemnic
Mimo wspólnego unijnego rynku, państwa członkowskie UE konkurują między sobą o zasoby – w tym o niezwykle cenne zasoby ludzkie. Drenaż mózgów jest poważnym problemem dla krajów o niższym standardzie życia, takich jak Rumunia, Bułgaria, Portugalia czy Grecja. Ta ostatnia, między 2010 a 2022 rokiem straciła z tego powodu ponad milion obywateli, głównie młodych i dobrze wykształconych. Jak temu zapobiec?